پیگرد قضایی عربستان در محاکم بین المللی به علت حمایت از تروریسم

سخنگوی عشایر عربی استان نینوا، پیگرد قضایی عربستان سعودی در دادگاه های بین المللی به علت حمایت از گروه ها و اقدامات تروریستی در کشورش را خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «مزاحم الحویت» سخنگوی عشایر عربی استان نینوا پیگرد قضائی عربستان سعودی در دادگاه‌های بین المللی را به علت حمایت از گروه‌ها و اقدامات تروریستی در عراق خواستار شد.

الحویت ضمن طرح این درخواست، افزود: عربستان با ارسال و اعزام مواد منفجره و تروریست‌های انتحاری، از عملیات و اقدامات تروریستی اعضای القاعده و داعش در عراق حمایت و پشتیبانی کرده است. ریاض باید به علت حمایت از تروریست‌ها در چند دهه گذشته به عراق غرامت پرداخت کند.

سخنگوی عشایر عربی نینوا درباره طرح انتقال جریان برق از عربستان به عراق گفت: تلاش برای وصل کردن خطوط انتقال برق عراق به عربستان، پیامدهای حقوقی، سیاسی و اقتصادی متعددی را برای عراق در پی دارد و پارلمان نباید آن را تأیید کند زیرا عربستان خیر عراق را نمی‌خواهد.

این در حالی است که چند روز پیش یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق عراق و عربستان در ریاض میان وزارت انرژی عربستان و وزارت برق عراق امضاء شد و «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان و «حمید الغزی»، دبیر هیئت دولت و هماهنگ کننده در شورای هماهنگی عراق به نمایندگی از وزارت برق کشورش این یادداشت تفاهم را امضا کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    چقدر عشایر با فهم و شعور سیاسی بالایی هستند اما متاسفانه افرادی مثل صدر در عراق هستند که قبلا دست دوستی به سبک آمریکایی را با عربستان داده و پاداش نقدی آنرا دریافت کرده اند و از اهل تسنن هم خیلی ها حقشان را از امارات دریافت کرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس